اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن درباره پذیرش دیدگاه‌های سیاسی یکدیگر در رویداد‌های سیاسی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قالیباف: در رشد اقتصاد کلان وضع بدی داریم| اجرای متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم| برنامه هفتم براساس تحریم‌ها تدوین شود

  • کد خبر: ۱۲۹۹۳۴
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
قالیباف: در رشد اقتصاد کلان وضع بدی داریم| اجرای متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم| برنامه هفتم براساس تحریم‌ها تدوین شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه، گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه پشت سر گذاشته، نشان می‌دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم، چرا که متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم اجرایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مهرداد بذرپارش، رئیس دیوان محاسبات کشور صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مهرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس مجلس در این جلسه گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه پشت سر گذاشته، نشان می‌دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم، چرا که متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم اجرایی شده است، این در حالی است که اگر کاری هم انجام نمی‌دادیم، این ۳۰ درصد خود به خود اتفاق می‌افتاد، چه بسا اگر در برخی مواقع دخالت هم نمی‌کردیم، اتفاقات بهتری هم رخ می‌داد.

وی ادامه داد: معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی برای اجرای قانون نمی‌کنیم و متاسفانه این مسئله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است.

قالیباف با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و پس از آن لایحه بودجه را باید با اولویت پیگیری کرد، گفت: باید برنامه را براساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم. در واقع معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می‌دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم. همچنین دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌ها باید تلاش کنند ابتدا احکام به حداقل برسند و در ادامه اگر حکمی را می‌گذاریم، مسئول آن را نیز مشخص کنیم تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت بر آن مشخص باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیاندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می‌کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->